Fredag (:

Hej på er alla där ute! Sitter just nu och kollar på Jessica Simpson The Price Of Beauty. Ett jättebra program faktiskt. Rekommenderar er att klicka på tven och direkt byta till MTV. :) För jag älskar verkligen innebörden av programmet. Ja, det handlar ju då om att Jessica, Ken, och CaCee (tror dom heter så, haha!) åker till olika länder för att få reda på vad skönhet är för dom länderna. 

Det är verkligen fascinerande och något som jag tyckte var coolt var hur de hade det i Marocko, vad deras innebörd av slönhet var. Och då var det att skönheten var hur man beter sig och att man inte behöver visa upp sina ben eller framhäva sin bak för att se attraherande ut. Då var det liksom att dom hade en dräkt på sig som döljde allt utom ögonen (dräkterna var faktiskt riktigt fina, typ påminde lite om indiska dräkter med paljetter osv) och då menades med att man kunde förföra männen genom att bara visa ögonen. ^ ^ 

Åh, skulle också vilja åka på en sån resa när jag blir äldre, skulle vara riktigt intressant och man skulle säkert få bättre självförtroende. Sen i Afrika tex, där var det vackert att vara kraftig. Så där ''göda'' dom kvinnorna och sånt när dom skulle gifta sig osv. Då fick dom sitta där i en gödningshydda typ i 2 månader och bara dricka fet mjölk. Tänk hur det är här? Man ska vara pinnsmal osvosv. Näe.. verkligen coolt program. Like it. :) 

Det är kvinnans hjärta som visar vem man är och inte hur man ser ut på utsidan. :>


Kommentarer
Postat av: Melinda

Svar: Ja precis. Själv gör det ingenting för mig att vi inte skoluniformer i sverige, men tänker på alla andra tjejer och killar som blir mobbade osv :/

2012-02-24 @ 18:03:19
URL: http://melindaa.blogg.se/
Postat av: Melinda

Svar: Visst var de?! :D

Jo eller alltså det är annorlunda i alla skolor, men i min skola; och speciellt min klass så är det sjukt stor press på att man ska ha "rätt" kläder och folk kommenterar heeela tiden det man har på sig. Skit jobbigt faktist!

2012-02-24 @ 22:23:55
URL: http://melindaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0